Nedávno skončený filmový festival v Cannes potvrdil stále výraznejšie sa prejavujúci trend – filmové spoločnosti čoraz častejšie investujú do miestnych nehnuteľností.
Každoročný filmový festival je bezo všetkých pochybností najväčšou udalosťou na francúzskom Azúrovom pobreží. Viac než 30 tisíc ľudí z filmovej branže vrátane celého radu celebrít prichádza do Cannes prezentovať svoje diela. Mnoho profesionálov však začína investovať aj v inom odvetví, v realitách.
Rastúce náklady na ubytovanie motivujú filmára ku kúpe nehnuteľnosti v Cannes tak, aby mali zabezpečené príjemné ubytovanie a zároveň šetrili peniaze na drahých prenájmoch. Podľa štatistík sa cena ubytovania v poslednej dobe každoročne zvýšila takmer o 16%.
Niektoré spoločnosti do Cannes vysielajú desiatky zamestnancov už niekoľko týždňov pred začiatkom festivalu. Náklady tak dosahujú značných súm, iba ubytovanie pre manažérov a producentov môže stáť až 100 tisíc eur každý rok (týždenný ubytovanie v dvojizbovom apartmáne stojí v priebehu festivalu približne 6 000 eur týždenne). Dlhodobejšie investície do apartmánu alebo vily tak začína dávať zmysel aj vzhľadom k tomu, že niektoré ubytovacie kapacity sú plne vyťažené na roky dopredu.
Nehnuteľnosti sú využívané po celý rok, nielen počas trvania festivalu. Najväčšej obľube sa tešia luxusné apartmány v bezprostrednej blízkosti Palais des Festivals a exkluzívne vily na okraji mesta.